Veelgestelde vragen

Hoe vind ik mijn hut aan boord van het schip?

Bij het verlaten van de garage, nodigen wij u uit om de locatie van uw staanplaats en de zone te noteren (nummers of namen: zeester, vis, zeepaard...). Hierdoor kunt u uw voertuig zonder problemen terugvinden.
Daarna begeeft u zich meteen naar de brug die op de instapkaart genoteerd staat, naar de hut die u is toegewezen. Bruggen zijn ingedeeld in even en oneven gedeeltes.
Een steward zal uw hut openen na het controleren van uw ticket.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Welke diensten worden aangeboden in de hutten?

Onze boten zijn voorzien van verschillende soorten hutten, allemaal met een doucheruimte, toiletten, badhanddoeken en bedlakens. Enkele kenmerken variëren: de grootte van de bedden, met of zonder raam, televisie of niet, etc. U kunt deze informatie raadplegen in de rubriek « Hutten».
U kunt ook een hut aan boord van het schip boeken, onder voorbehoud van beschikbaarheid, bij de informatiebalie van het schip.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Is er televisie aanwezig in de hutten?

De "Luxe" hutten, op de Mega en Pascal Lota zijn uitgerust met televisie.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Zijn er reisbedjes voor baby’s aanwezig in de hutten?

U kunt een reisbedje verkrijgen aan boord van de schepen, onder voorbehoud van beschikbaarheid, tegen een vergoeding van 7 € voor de overvaart. U kunt een reisbedje aanvragen bij de informatiebalie van het schip, en navraag doen bij het personeel of er plaats is in uw hut om een reisbed te plaatsen (in sommige hutten kunnen geen reisbedjes worden geplaats wegens plaatsgebrek).

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Ik reis met een persoon met beperkte mobiliteit. Zijn er aangepaste hutten?

Onze schepen zijn voorzien van hutten die speciaal gereserveerd zijn voor mensen met beperkte mobiliteit, meer ruimte voor de rolstoel en een aangepaste badkamer. Aan boord van het schip kan men de bovendekken en de hutten bereiken met de lift.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Op welk moment kan ik aan boord eten?

Restaurant, Cafetaria, Selfservice staan tot uw beschikking bij aankomst aan boord en gedurende de overvaart, dankzij onze verschillende formules kunt tegen de beste prijs/kwaliteitsverhouding eten. Kinderformules kunt u vinden in de selfservice.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

wat zijn de andere diensten aan boord van de schepen?

Onze schepen beschikken over hutten, restaurants, bagageopslag, ruimtes voor huisdieren, reisbedjes voor baby’s, kinderspeelzalen; en ook een ziekenboeg en een dokter zijn aan boord.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Ik ben voetganger. Is er ruimte aan boord voor mijn bagage?

Op elk schip is er een bagageopslag beschikbaar en verplicht, tenzij u een hut heeft. Deze ruimte is tijdens de overtocht niet toegankelijk. Het bedrijf wijst zelfs alle verantwoordelijkheid voor bagage af, zelfs wanneer deze zich bevindt in de bagageopslag.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Welke hygiëneprocedures worden toegepast bij de bereiding van de maaltijden?

Om een perfecte hygiëne en voedselveiligheid aan boord te garanderen, volgt Corsica Ferries de HACCP methode, die in de jaren zestig door de NASA is ontwikkeld om de risico's in verband met de hantering van voedingsmiddelen in de ruimte te beheersen.
De HACCP methode voorziet meerdere controles:
-Bij de ontvangst van de goederen
- Aan boord van elk schip is een Food & Beverage Manager verantwoordelijk voor het uitvoeren van een aantal controles bij de ontvangst van voedingsmiddelen:
- De temperatuurmetingen van de koelwagens op verschillende tijdstippen van het transport om na te gaan of de producten in onberispelijke hygiënische omstandigheden zijn vervoerd: -18 graden voor diepvriesproducten en 6 graden voor verse producten.br> - De resultaten worden nauwgezet geanalyseerd en bij de geringste twijfel wordt melding gemaakt en worden de verdachte producten uit de restaurantketen verwijderd.
- Bij het bereiden en bewaren van voedsel
Persoonlijke hygiëne: het boordpersoneel dat in contact komt met verse producten moet de hygiënische voorschriften nauwgezet naleven. Alle personeelsleden worden bij elke dienst geïnspecteerd door de Manager, die verantwoordelijk is voor de netheid van de lokalen.
Bewaring van het voedsel: Alle gerechten die op onze veerboten worden geserveerd, zijn aan boord bereid door onze professionele keukenbrigades. Om de versheid van het voedsel te garanderen, volgen wij de regelgeving van de Europese Unie over houdbaarheidsdatum en houdbaarheid.
Voedselcontrole: Corsica Ferries doet een beroep op een onafhankelijk laboratorium voor de controle van de kwaliteit van het water, de analyse van de gerechten die in de verschillende restaurants worden opgediend en de zones waar de maaltijden worden bereid. Verscheidene malen per jaar worden audits en onaangekondigde gezondheidscontroles georganiseerd om ervoor te zorgen dat de hygiëneprotocollen in alle stadia van de voedselvoorzieningsketen worden gerespecteerd.
Traceerbaarheid: alle verse producten die aan boord worden geleverd en ter plaatse worden bereid, zijn onderworpen aan een strikte traceerbaarheid, met inbegrip van de gecontroleerde oorsprongsbenamingen.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Ik ben met mijn campingcar aan boord. Is er een stopcontact in de garage voor mijn koelkast aan te sluiten tijdens de overvaart?

Het stopcontact voor koelkasten is gereserveerd voor vrachtvervoer.
Wegens veiligheidsredenen moeten koelkasten die op gas werken worden uitgeschakeld tijdens de overvaart. Gasflessen zijn enkel toegestaan indien de campingcar een daarvoor bestemde ruimte heeft. Bijkomende gasflessen zijn verboden.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Wat zijn de schoonmaak protocollen voor openbare ruimtes en hutten?

De procedures voor het gebruik van schoonmaakmiddelen voor openbare ruimten en hutten op al onze veerboten zijn gebaseerd op de hoge kwaliteitsnormen die zijn vastgelegd in onze onafhankelijk gecertificeerde ISO 9001-2015 Kwaliteitshandleiding. Het boordpersoneel krijgt een uitgebreide opleiding over de schoonmaak- en controleprocedures in de hutten van een gespecialiseerde externe organisatie.
Er worden regelmatig audits en onaangekondigde controles georganiseerd door de managers aan boord.
Steeds doeltreffendere en milieuvriendelijkere schoonmaakproducten
Corsica Ferries werkt al enkele jaren aan de ontwikkeling van reinigingsprotocollen op basis van steeds doeltreffender en milieuvriendelijker materiaal en detergenten.
Natuurlijke moleculen krijgen de voorkeur om mariene ecosystemen te behouden en de drastische vermindering van plastic verpakkingen maakt integraal deel uit van deze aanpak van voortdurende verbetering.
Strenge maatregelen in de strijd tegen Covid-19
Er werd een specifiek reinigingsprotocol ingevoerd om Covid-19 aan boord actief te bestrijden. Het is gebaseerd op het gebruik van een geconcentreerde breedspectrum-ontsmettingsoplossing, die wordt gebruikt op alle oppervlakken in openbare ruimten en hutten.
In geval van verdenking of bewezen blootstelling wordt een speciale procedure gevolgd: quarantaine van de hut en het beddengoed, gevolgd door een volledige ontsmetting van de ruimten.
Bedlinnen behandeling door gespecialiseerde industriële wasserijen
Corsica Ferries doet een beroep op gespecialiseerde industriële wasserijen voor het reinigen en ontsmetten van het beddengoed in de hutten. Ze gebruiken specifieke wasmiddelen en wassen op zeer hoge temperaturen.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Welke preventieve maatregelen worden genomen tegen bedwantsen?

De procedures voor het gebruik van schoonmaakmiddelen voor openbare ruimten en hutten op al onze veerboten zijn gebaseerd op de hoge kwaliteitsnormen die zijn vastgelegd in onze door een onafhankelijke instantie gecertificeerde ISO 9001-2015 Kwaliteitshandleiding.
Bedwantsen nestelen zich in de bagage en kleding van mensen die een besmet gebied hebben bezocht of tweedehands spullen hebben gekocht.
Hun aanwezigheid is geen teken van slechte hygiëne, het is een opportunistisch insect dat zich verplaatst met de ontwikkeling van toerisme en reizen.
De meldingen van bedwantsen betreffen een uiterst klein aantal passagiers.
Ondanks de zeldzaamheid van dit verschijnsel heeft Corsica Ferries een reeks preventieve maatregelen genomen: regelmatige inspectie van de hutten, behandeling met stoom en interventie van een extern bedrijf dat gespecialiseerd is in desinfectie één keer per maand op elk schip.
In geval van een melding die wijst op de aanwezigheid van bedwantsen, grijpt de externe dienstverlener onmiddellijk in om de voorwerpen en het beddengoed te isoleren en de hele hut te behandelen.
Vervolgens wordt de hut gedurende enkele dagen onderworpen aan meerdere controles om er zeker van te zijn dat de behandeling succesvol is en alleen na dit nauwgezette onderzoek wordt de hut weer in gebruik genomen.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!


< Terug naar de themalijst

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?