Aankoop, wijziging, annulering ticket Corsica / Reserveringen
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik mijn ticket wijzigen ?
Kijk eerst na dat uw ticket niet in promotie is gekocht (Jackpot, Escapade...) in dit geval kan deze niet worden gewijzigd. U kunt uw ticket naar Corsica of een andere bestemming wijzigen door het ticketnummer en de naam van de eigenaar in te vullen.
Wijzigingskosten bedragen 30 € per overvaart en worden in rekening gebracht voor elke wijziging van Standaard tickets, zelfs voor de wijziging van het kenteken, plus eventuele tariefverschillen.
Indien u lid bent van de CorsicaClub en het Gold-status heeft bereikt, betaalt u geen wijzigingskosten.
Wanneer u uw reservering op onze website opzoekt, kunt u de data wijzigen, de dienst van uw keuze wijzigen of toevoegen, afhankelijk van de beschikbaarheid, en rechtstreeks met een creditcard betalen online.
Ik wil het voertuig in mijn reservering wijzigen. Hoe doe ik dat?
Als het nieuwe voertuig in dezelfde categorie valt als het oude, hoeft u uw ticket niet te wijzigen.
Indien het voorgaande voertuig in de categorie A viel (d.w.z. minder dan 4 meter lang, minder dan 1m90 hoog, minder dan 2m breed) en het nieuwe voertuig groter blijkt, moet u de wijziging aangeven tegen een wijzigingskost, afhankelijk van de beschikbaarheid.
Indien het voorgaande voertuig in de categorie B viel, d.w.z. tussen 4.01 en 5 meter lang, en het nieuwe voertuig kleiner is: hoeft u geen wijziging aan te brengen, het prijsverschil wordt niet terugbetaald (zie onze algemene verkoopvoorwaarden).
Indien u een element aan uw voertuig wenst toe te voegen (dakkoffer, fietsenrek ...), moet u uw ticket wijzigen.
Als u van of naar Sardinië oversteekt, moet u het kenteken van het voertuig geven. U moet dus het nieuwe kenteken invoeren wanneer u uw ticket wijzigt.
Wanneer u uw reservering op onze website opzoekt, kunt u de categorie van het voertuig wijzigen.
Ik wens mijn hond aan mijn reservering toe te voegen. Hoe doe ik dat?
U kunt de overvaart van uw hond aan uw ticket toevoegen. Wanneer u uw reservering op onze website opzoekt om deze te wijzigen voegt u uw hond toe in het vak «Passagiers».
Ik heb mijn ticket om naar Corsica te varen niet ontvangen / Ik wil mijn ticket opnieuw afdrukken. Hoe doe ik dat?
Tickets die op de website zijn gereserveerd, worden na enkele minuten per e-mail verzonden. U kunt uw ticket voor Corsica op elk moment bekijken en opnieuw afdrukken, door het opzoeken van uw reservering op de website.
Kan ik de voornaam en/of achternaam van één van de passagiers op het ticket wijzigen?
Tickets voor een overvaart zijn niet overdraagbaar. De wijziging van de naam of voornaam van één of meer passagiers is niet toegestaan volgens onze algemene verkoopvoorwaarden ( Art. 4.5). Daarom is de aankoop van een ticket voor een passagier noodzakelijk. Passagiers die niet meer reizen, worden vergoed naargelang de tariefvoorwaarden van het oorspronkelijke ticket.
Ontvang ik mijn ticket nadat ik mijn boeking heb betaald?
Nee, u ontvangt geen ticket. Onmiddellijk na betaling van uw reservering ontvangt u per e-mail een bevestiging van uw aankoop, met uw reserveringsnummer en een overzicht van de geboekte diensten.
7 dagen voor uw vertrek kunt u online inchecken en uw instapkaart verkrijgen.
Als u niet online kunt inchecken, hoeft u zich geen zorgen te maken: dat gebeurt automatisch voor uw vertrek en u ontvangt per e-mail instructies om uw instapkaart te downloaden.
Hoe kan ik mijn ticket voor Corsica, Sardinië annuleren?
U wenst uw tickets te annuleren. Bij Standaard of Flex tickets, kunt u eerst en vooral een andere datum kiezen, volgens de algemene verkoopvoorwaarden.
Voor de wijziging van Standaardtarief tickets, zult u het prijsverschil moeten betalen, en 30 € wijzigingskosten per reis.
U kunt het ticket wijzigen, vóór de datum die erop vermeld staat. Na vertrek, zijn er geen wijzigingen meer mogelijk.
U kunt uw tickets annuleren online.
Tickets zijn onderhevig aan volgende annuleringboetes:
- Standaard of Promotie tickets: geen terugbetaling.
- Tickets uitgegeven aan Flex Tarief worden in geval van volledige of gedeeltelijke annulering terugbetaald op basis van het bedrag van het ticket exclusief taksen:
90 % tot een maand voor vertrek,
80 % vanaf 1 maand tot 7 dagen voor vertrek,
50 % vanaf 7 dagen tot 48 uur voor vertrek
Geen terugbetaling bij annulering binnen 48 uur voor vertrek. Deze Tickets zijn niet meer geldig.
Voor de annulering van een ticket dat reeds verlengd werd, wordt er rekening gehouden met de oorspronkelijke datum.
Gelieve onze algemene verkoopvoorwaarden te raadplegen "4.5 Wijziging of Annulering van een Ticket / Terugbetaling van de prijs van een Ticket/Restitutie".
Als u een Allianz Reisverzekering heeft afgesloten, kunt u uw claim online melden op: https://indemnisation.allianz-travel.fr. Het te communiceren contractnummer is: 302 991.
Waar moet ik het verzoek voor terugbetaling van mijn ticket / creditnota naartoe sturen?
U moet uw ticket eerst annuleren door met ons telefonisch contact op te nemen of ons uw verzoek via het contactformulier te sturen.
Om in orde te zijn, moet uw verzoek om terugbetaling (ticket of creditnota) naar het volgende automatische e-mailadres worden gestuurd: [email protected] vergezeld van:
- de e-mail die u heeft ontvangen van de klantendienst, die een commerciële geste toekent.
- uw ticketnummer
- uw RIB.
Het verzoek om terugbetaling moet ons binnen de 2 maanden na de reisdatum bereiken, na deze deadline vindt er geen terugbetaling plaats.
Ik heb mijn tickets geannuleerd die via een reisbureau geboekt werden, hoe word ik terugbetaald?
Indien uw ticket door een reisbureau uitgegeven werd, kunnen wij niet rechtstreeks terugbetalen.
In overeenstemming met onze algemene verkoopvoorwaarden moeten verzoeken om terugbetaling worden gericht aan de instantie die het ticket uitgeeft.
Gelieve contact op te nemen met uw reisbureau voor de terugbetaling van uw ticket. Hun contactgegevens staan op het ticket of op de bevestiging.
Ik heb een ticket geboekt met een promotietarief, maar moet dit wijzigen/annuleren wegens redenen buiten mijn macht. Is dat mogelijk?
Indien u een niet-wijzigbaar en niet-terugbetaalbaar ticket heeft geboekt (zoals vermeld op het ticket), kan er om welke reden dan ook geen uitzondering op de regel zijn, in overeenstemming met de algemene voorwaarden die u heeft aanvaard tijdens de reservering.
Als u uw ticket niet op de geplande data kunt gebruiken, moet u een nieuw ticket kopen dat overeenstemt met uw nieuwe reisdata op onze website.
Ik kan mijn ticket niet vinden. Wat moet ik doen?
Indien u uw ticket niet vindt, kijk dan eerst de spamberichten in uw inbox na.
Indien nodig, en indien u een CorsicaClub-account heeft, kunt u uw ticket terugvinden in de geschiedenis van uw reserveringen.
Als u het nog steeds niet vindt, gebruik dan het contactformulier en vermeld het e-mailadres dat u gebruikt heeft voor de reservering, uw voor-en achternaam, datum, veerdienst en reistijd.