Veelgestelde vragen

Wanneer moet ik aan boord gaan?

Voetgangers dienen 30 minuten voor vertrek in de haven aan te komen. Indien u met een voertuig reist, dient u minimum 1 uur voor vertrek in de haven te zijn. Corsica Ferries heeft het recht om toegang te weigeren tot het schip indien de inschepingstijd niet gerespecteerd werd.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Moet ik mijn identiteitspapieren hebben om aan boord te gaan?

Ja, om aan boord te gaan moet u een geldig identiteitsbewijs hebben (identiteitskaart, paspoort, of rijbewijs, zorgpas met foto op nationaal grondgebied).
Voor baby's en jonge kinderen die nog geen identiteitskaart hebben, moet u het familieboekje voorleggen (alleen geldig in Frankrijk) om de familierelatie met het kind vast te stellen, en het identiteitsbewijs van de persoon die verantwoordelijk is voor het kind.
Een verlopen paspoort is nog 2 jaar geldig en een verlopen identiteitskaart blijft 5 jaar geldig in EU-lidstaten die de overeenkomst hebben geratificeerd (Frankrijk en Italië).
Om veiligheidsredenen moet u voor uw vertrek de identiteitsgegevens en identiteitsdocumenten van elke passagier verstrekken.
Er kunnen systematisch, in de havens of aan boord, identiteits- of ticketcontroles worden uitgevoerd.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Ik heb mijn identiteitspapieren verloren. Hoe kom ik aan boord?

Het is belangrijk om uw identiteitspapieren mee te hebben voor uw reis: identiteitskaart, paspoort of rijbewijs (alleen op nationaal grondgebied).
Indien u één van deze documenten verloren heeft, moet u een attest van verlies, afgegeven door de bevoegde politiediensten voorleggen tijdens de identiteitscontroles.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Het is slecht weer, hoe weet ik of de vaart doorgaat en op welk tijdstip moet ik aan boord gaan?

In geval van veranderde weersomstandigheden kan de vertrektijd van uw overvaart op het laatste moment worden gewijzigd.
In dat geval ontvang u een sms of een e-mail. Wij raden u ten zeerste aan regelmatig uw inbox te checken, ook spam en sms-berichten. Wij raden u ook aan om minstens 1 uur voor vertrek op het schip aan te komen.
U kan ook de status van uw reis online bekijken door uw ticketnummer en naam in te voeren.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

De incheckdienst is niet beschikbaar vanwege een technisch probleem. Wat moet ik doen?

Als online inchecken wegens technische problemen niet mogelijk is, kunt u zich rechtstreeks aan het schip aanmelden met uw uitgeprint ticket of op uw smartphone.
Ons personeel zal u uw hutnummer geven samen met de instapkaarten.
Onze teams staan 2 uur voor vertrek voor u klaar. De inscheping sluit 1 uur voor vertrek als u met een voertuig reist. Zonder voertuig sluit de inscheping 30 minuten voor vertrektijd.
Breng uw identiteitspapieren mee.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Ik ben vergeten om een wijziging in categorie en/of maat (toevoeging dakkoffer, fietsenrek...) voor mijn voertuig aan te geven, mag ik toch inschepen?

Volgens onze algemene verkoopvoorwaarden betreffende de reservering voor een voertuig: "bij het reserveren is het essentieel om de exacte afmetingen, het merk en de kenmerken van het voertuig te specificeren. Bij de prijsstelling wordt rekening gehouden met de totale omvang. Alle voertuigen met een lengte van meer dan 5 meter en/of een hoogte van 1,90 meter en/of een breedte van 2 meter, moeten bij de boeking worden aangegeven, tegen betaling van een supplement. In geval van weglating of valse aangifte, behoudt Corsica Ferries zich het recht het inschepen te weigeren of het verschuldigde bedrag te innen tegen het tarief dat van kracht is op de dag van vertrek, zelfs op de heenreis, indien deze reeds is uitgevoerd".
De toeslag die in de haven wordt geclaimd, is in geen geval een boete maar een aanpassing rekening houdend met de omvang van het voertuig. Elke overschrijding moet tijdens de reservering vermeld worden om ongemak te voorkomen tijdens de inscheping. Indien het schip vol is, zal u op een wachtlijst worden geplaatst zonder enige garantie van inscheping (naargelang de vulling). Bij een geschil, moet dit ter plaatse worden uitgevoerd met ons personeel zodat zij, indien nodig, her voertuig in uw aanwezigheid kunnen meten.
Breng uw identiteitspapieren mee.
We raden u aan om wijzigingen aan te brengen voordat u aan boord gaat, door uw reservering online op te roepen en te wijzigen. In uw reservering kan u deze dienst toevoegen.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Bestaan er veiligheidsmaatregelen in de havens?

Er zijn veiligheidsmaatregelen in de inschepingshavens en deze werden versterkt. Wij, evenals de havenautoriteiten, voldoen volledig aan de geldende normen.
We herinneren u eraan dat het ten strengste verboden is om op welke manier dan ook wapens van welke aard dan ook te vervoeren en gevaarlijke stoffen zoals explosieven, gassen, brandstoffen of andere brandbare stoffen (zie Algemene verkoopvoorwaarden).
Bij veiligheidscontroles worden deze voorwerpen systematisch in beslag genomen zonder dat dit aanleiding geeft tot schadevergoeding of restitutie.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Hoe kom ik bij de haven?

In de rubriek"Bereid uw reis voor" "De havens" vindt u een plan voor elke haven die we bedienen.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!

Ik heb de Nautel-formule gereserveerd, wanner moet ik inschepen?

U heeft voor de Nautel-formule gekozen en kunt dus de dag voor vertrek inschepen. Deze dienst werkt enkel op reservering.
Het inschepen vindt plaats tussen 20.00 uur en 23.00 uur (maximum). De selfservice is open tot 21.00 uur en het ontbijt wordt geserveerd vanaf 07.00 uur.
Deze dienst is enkel geldig met vertrek uit Livorno en op bepaalde data tussen april en september.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Nee
Bedankt voor uw feedback!


< Terug naar de themalijst

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?