Hoe kunnen wij u helpen?
Bespaar tijd! Hier vind je de veelgestelde vragen van onze klanten.
Vind in enkele klikken antwoord up uw vraag!
Veelgestelde vragen
Hoe wijzig ik mijn ticket?
U kunt uw ticket wijzigen door uw reservering te raadplegen: hiervoor dient u uw ticketnummer en de naam van de houder in te vullen.
U kunt de data wijzigen, de dienst van uw keuze toevoegen of wijzigen (afhankelijk van de beschikbaarheid), en rechtstreek per kredietkaart betalen.
Ontvang ik mijn ticket nadat ik mijn boeking heb betaald?
Nee, u ontvangt geen ticket. Onmiddellijk na betaling van uw reservering ontvangt u per e-mail een bevestiging van uw aankoop, met uw reserveringsnummer en een overzicht van de geboekte diensten.
7 dagen voor uw vertrek kunt u online inchecken en uw instapkaart verkrijgen.
Als u niet online kunt inchecken, hoeft u zich geen zorgen te maken: dat gebeurt automatisch voor uw vertrek en u ontvangt per e-mail instructies om uw instapkaart te downloaden.
Wat zijn de regels voor het inschepen?
Op de dag van vertrek moet u uw geldige identiteitspapieren (identiteitskaart, paspoort of voor de veerdienst Toulon, Nice/Corsica een rijbewijs) en uw vervoersbewijs of instapkaart hebben.
Indien u als voetganger reist, dient u 30 minuten voor vertrek in de haven aan te komen. Indien u met een voertuig reist, dient u minstens 1 uur voor vertrek in de haven aanwezig te zijn.
Wegens veiligheidsredenen moet u voor uw vertrek de identiteitsgegevens en documenten voor elke passagier tonen.
Hoe weet ik of mijn onmiddellijk vertrek gewijzigd is?
Bij verandering in de weersomstandigheden, kan de vertrektijd van uw overvaart op het laatste moment nog veranderen.
In dat geval ontvangt u een sms of een e-mail. Wij raden u dan ook ten zeerste aan om regelmatig uw inbox (inclusief spam) en uw berichten na te kijken.
Wij raden u ook aan om u minstens 1 uur voor vertrek aan te melden op het schip.
U kunt op elk moment de status van uw reis raadplegen door uw ticketnummer en de naam van de tickethouder in te voeren op onze website.
Vragen over...
Het boeken van uw reis
Koop een ticket
- Een offerte bekomen
- Heb ik recht op bedenktijd?
- Kan ik veilig online betalen?
- Prijsvoorwaarden tickets
Reserveer een dienst
- Hoe reserveer ik mijn voertuig
- Hoe reserveer ik mijn caravan
- Reservering PBM
Wijzig/annuleer een ticket
- Hoe wijzig ik mijn voertuig?
- Hoe voeg ik een hond toe?
- Ontvang ik mijn ticket nadat ik mijn boeking heb betaald?
- Hoe annuleer ik mijn ticket?
Huisdier
- Boek een huisdier
- Reis met een kat
- Kan ik de overvaart later reserveren?
Verzekering
- Welke voordelen?
- Kan ik een verzekering aan mijn ticket toevoegen?
Promoties & specifieke reserveringen
- Meerdere voertuigen reserveren
- Groepsreserveringen
- Vrachtvervoer
Reisvoorwaarden
Inschepen
- Instaptijd
- Identiteitspapieren
- Nautel-formule-inschepen
Aan boor van het schip
- Hutuitrusting
- Babybedjes
- Openingsuren restaurants
- Diensten aan boord (kinderoppas, dokter, wifi…)
- Hygiëne aan boord
- Bagageopslag
Onze bestemmingen
- eiland Elba
- Menorca
Uw terugreis
Informatie/Klachten
- Vertraging minder dan 2 uur
- Vertraging wegens weersomstanfigheden
- Schade/ongeval in de garage
- Mijn rechten in geval van vertraging
Verloren voorwerpen
- Verloren voorwerpen aan boord van het schip